رواية حياتي ابتدت بيك الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد
البارت الحادي عشر
سهيله... مالك يارهف بتعيطي ليه
رهف... فهد سافر بسببي انا السبب
سهيله خدتها في حضنها... اهدي طيب وفهميني سافر كيف
رهف... معرفش معتز اللي قالي هو سافر بسبب كلامي صح
سهيله... لا هو ممكن بسبب انه عندو شغل اهدي
رهف... انا بحبه ياسهيله بس خايفه من معتز
سهيله... اهدي طيب ياحبيبتي
_بقا السنيوره بتحبه اشطااا تعالي نروح نقول لمعتز
_هههه يلا بس رني عليه ونحدد معاد وبكرا ننزل ونتكلم
_اشطااا يلا
سهيله.... اهدي بقا ويلا نروح ونبقا نشوف هنعمل اي وممكن يكون سافر عشان شغل عادي يعني
رهف... لا انا متاكده انه بسببي
سهيله... يمكن لا اهدي بقا ويلا نروح
رهف بحزن... ماشي يلا
بليل
سهيله... الو ايو يافهد
فهد... ازيك ياسهيله عامله اي
سهيله... الحمدلله بخير وانت
فهد بحزن... الحمدلله رهف عامله اي طمنيني عنها
سهيله... وانت مالك بيها مش سيبتها ومشيت عايزه اي بقا منها
فهد... انا مستحيل اسيبها رهف حياتي
سهيله... كيف طيب فهمني انت فين دلوقتي وسافرت ليه
فهد... حاضر افهم بصي ياستي
فلاش باااك
معتز فتح الباب ودخل علي فهد وهو بيلعب ملاكمه
فهد بعصبيه... انت مين سمحلك تدخل هنا
معتز.... فيها اي يافهد عادي يعني
فهد... عايزه اي طيب اخلص عشان مش رايق
معتزز قعد... بص بقا يابن عمي انت تبعد عن رهف ومتنساش انها بتكون خطيبت ابن عمك وجدك مستحيل يوافق انك تخطبها حتي لو انا سيبتها
فهد... وانا مجتش عنها وشايفها خطيبت ابن عمي وبس
معتز فتح التلفون... تمام امال اي الصور دي يابن عمي
فهد بعصبيه... جبت منين الصور دي
معتز... مالكش في دي حاجه تخصني
فهد... جبتها منين انطق عشان متزعلش مني
معتز... مين اللي يزعل بص انا مش عشان بسمع كلامك عشان اكبر مني وجدي بيحبك اكتر يبقا تعمل اللي يعجبك وكمان دي اتبعتتلي من رقم مجهول وانت لو مبعدتش عنها وسافرت انا هوري الصور دي لجدي اقوله شوف الاستاذ اللي بتقول عليه محترم شوف ماسك ايد خطيبتي كيف وشوف كيف حاضنها وشوف وشوف
فهد بعصبيه.... كل اللي في الصور اصلا فيك يعني مش حقيقيه
معتز... واحنا اي عرفنا بقا بكرا الصبح تسافر بر عند مامتك وتكمل اللي بتعملو هنا ولا هوري لجدي كل ده واشوه سمعت البرنسيسه
فهد بعصبيه وغل... اممم ماشي يامعتز بس عايز اقولك حاجه انك متعرفش فهد السيوطي ممكن يعمل اي وممكن كمان ينسا انك ابن عمو يلا اطلع بر
معتز.... هههههه اعل ما في خيلك اعملو سلام يابن عمي وكلع وقفل الباب
فهد.... يابن ال.. وربنا لندمك بس دلوقتي هروح عند ولدتي يومين وهرجع تاني انا مستحيل اسيب رهف لو اي حصل
الحاضر
فهد... ده كل اللي حصل وانا خفت علي رهف انا مش مهم عشان جدي كنت هقدر ارجعو بس هي لو سمعتها حصلها حاجه مش هقدر اسامح نفسي
سهيله..... يابن ال ده انسان حيو*ان طيب مش هينفع نسيبه كدا ده هيدمرها وانت كمان مسافر
فهد... مين قالك انها هتكون لوحدها وانا هكون مسافر
سهيله بتسغراب...مش فاهمه ناوي علي اي
فهد... هههه هتعرفي كل حاجه لم نتقابل يلا دلوقتي اللي عايزه منك انك تخليكي جمبها ومش عايز دمه من عينها تنزل ووحياتها عندك
سهيله... حاضر يافهد بس هتعرفني اللي هيحصل
فهد... هههه تموتي وتعرفي حاضر هعرفك يلا سلام
سهيله... سلام
رهف قاعدها ماسكه الفون وعماله تقلب في صفحه فهد علي الفيس وبتبص لاقي رساله جتلها علي الخاص
_القمر بيعمل اي دلوقتي
رهف ببرود... وانت مالك واخلص قول انت مين عشان علي اخري
_ليه كدا اهدي احكيلي في اي ومتعمليش بلوك والنبي
رهف... طيب قول انت مين عشان بجد مش قادرها
_طيب متعيطيش واحكيلي فيكي اي يمكن اقدر اساعدك
رهف... دلوقتي انا مخطوبه لوحد مش بحبه وبحب ابن عمو هو انا مش عارفه بحبه ولا لا بس الشعور اللي بحسه نحيته اول مره احسه والمهم ان اللي بحبه ده انا زعلته وهو سافر بسببي
_اول حاجه بطلي عياط وامسحي دموعك وتاني حاجه يمكن مسافرش بسببك وعنده شغل استني لم تشوفي اي هيحصل وبطلي تفكري في حاجات مش حقيقي ويلا نامي عندم جامعه بكرا يلا ولو بتحبيه اكيد هو هيكون بيحبك وهيرجعك سلام ياقمري
رهف... حاضر سلام وشكرا
_العفو تصبحي علي خير
رهف... وانت من اهل الخير وقفلت ونامت
الصبح في الجامعه
سهيله... عامله اي
رهف... الحمدلله بخير
سهيله... فهد مسافرش بسببك
رهف بفرحه... اي عرفك وسافر ليه طيب
سهيله... اهدي اهدي معرفش سافر ليه بس المهم انه مش بسببك وهيرجع قريب كمان
رهف بفرح... تمام الحمدلله يارب يلا نحضر المحاضره
سهيله... يلا
عند معتز... تمام يابنات شكرا علي اللي قولتهولي بس ياريت محدش يعرف انتو سامعين
_تمام يامعتز متخافش يلا سلام
معتز... سلام ماشي يارهف ان معلمتك الادب انتي والاستاذ فهد مبقاش انا معتز السيوطي
#البارت_االحادي عشر
#حياتي_ابتدت_بيك
#االكاتبه_االصغيره